Havahtuminen kehittämistyön keskeneräisyyteen

Vuosi 2020 oli koulun muutoksen tarkkailun aikaa. Korona katkaisi kiihkeimmältä kehittämiseltä hetkeksi terän. Oli aikaa pohtia, mihin siihenastinen koulun muutostyö oli meidät tuonut... Keskitalvella 2021 tapahtui havahtuminen: koulun kehittäminen on olennaiselta osaltaan kesken! Tästä keskeneräisyyden oivalluksesta syntyi Ajatellaan arviointi uusiksi -koulutus - ja tämä kuluva vuosi olkoon pyhitetty tälle oppimisen suunnittelun ja arvioinnin koulutuskokonaisuudelle. Aika …

Referenssi 29.1.2021

"Valitsimme taannoin Koulutus Mannisen robotiikan arviointipolkuamme kehittämään. Meille täydellisesti räätälöidyn koulutuspaketin ansiosta saimme uutta intoa ja käytännön työkaluja kehitystyöhön. Saatujen myönteisten kokemusten ja positiivisen palautteen perusteella jatkuu yhteistyömme tiiviinä myös tänä vuonna: arvioinnin aito uudistaminen on yhteinen tahtotilamme!" Reetta Viitanen, pedagoginen suunnittelija, Riihimäen kaupunki

Perusboksin ulkopuolelta

Entä sitten, kun kaikki koulun muutokseen liittyvät perusteokset laaja-alaisesta osaamisesta, eriyttämisestä ja arvioinnista on ahmittu, ja mieli kaipaa yhäkin uutta virikettä?